آزمایش فناوری شارژ فوق سریع هواوی در فبلت میت 9

آزمایش فناوری شارژ فوق سریع هواوی در فبلت میت 9

آزمایش فناوری شارژ فوق سریع هواوی در فبلت میت 9

با توجه به عدم پیشرفت محسوس فناوری باتری های گوشی های هوشمند و عمر کم باتری این دستگاه ها و هزینه ی بالای دیگر فناوری های کارآمد، ساندگان تصمیم گرفتند این نقطه ضعف بزرگ را با کاهش زمان شارژ شدن دستگاه جبران کنند. بدین ترتیب سازندگان چیپست های موبایل، تصمیم به توسعه ی فناوری های شارژ اختصاصی خود گرفتند. کوالکام فناوری شارژ سریع Quick Charge را توسعه داد و مدیاتک Pump Express را به چیپست های خود اضافه کرد. اوپو فناوری VOOC را فوق العاده خلق کرد و وان پلاس از Dash Charge در گوشی های خود استفاده کرد تا بخش جدیدی برای رقابت گوشی های هوشمند با یکدیگر ایجاد شود. هواوی نیز امسال سرانجام از فناوری شارژ سریع جدیدی به نام Super Charge پرده برداری کرد و میت 9 را به این فناوری مجهز کرد. در ادامه ی مطلب نگاهی به عملکرد این فناوری در فبلت میت 9 خواهیم انداخت.

فناوری شارژ سریع Super Charge هواوی میت 9 اخیرا توسط PCOnline مورد آزمایش قرار گرفته است. پیکربندی این فناوری برای پشتیبانی از یه مشخصه ی خروجی 5V / 2A،  4.5V/5A و 5V / 4.5 A ایجاد شده است. گفته میشود این فناوری 50 در صد سریع تر از شارژ سریع موجود در میت 8 عمل میکند و تنها در 30 دقیقه 58 در صد ظرفیت باتری دستگاه را شارژ میکند. در نتیجه ی تست های صورت گرفته، میت 9 قادر به رسیدن به میزان شارژ 21 در صد در مدت زمان 10 دقیقه بوده است. در حالی که میت 8 در 30 دقیقه تنها 11 در صد شارژ میشود و میت 9 در این زمان به 57 در صد شارژ میرسد. میت 9 در زمان شارژ یک ساعته 90 در صد شارژ میشود اما میت 8 در همین مدت زمان 63 در صد شارژ میشود. همان طور که میبینید اختلاف زمان شارژ شدن این دو فبلت فاحش است.

دیگر سوالی که در اینجا مطرح میشود این است که حرارت تولیدی هنگام استفاده از این فناوری چقدر است. در این بخش هم مشخص شده است که میت 9 با ولتاژ کم و جریان بالا شارژ میشود و همین باعث رفع مشکل تولید حرارت بالا شده است. دمای دستگاه در حال شارژ پس از 10 دقیقه، 20 دقیقه و 40 دقیقه تست شده است و در مقایسه با میت 8 گرمای تولید شده چندان بالا نبوده است. علاوه بر این، فناوری Super Charge دارای فاکتورهای امنیتی هم از سوی دستگاه و هم از سوی شارژر و باتری است و تا حد زیادی امنیت دستگاه از نظر آتش گرفتن و انفجار تامین باشد. بدین ترتیب فناوری Super Charge استفاده شده در میت 9 هواوی از فناوری های مطرح بازار مانند VOOC و Quick Charge عملکرد بهتری از خود نشان داده است و Super Charge، سریعترین فناوری شارژ سریع حال حاضر بازار گوشی های هوشمند محسوب میشود.  

آزمایش فناوری شارژ فوق سریع هواوی در فبلت میت 9