بروزرسانی اندروید 7.1.1 در تاریخ 16 آذر منتشر خواهد شد

بروزرسانی اندروید 7.1.1 در تاریخ 16 آذر منتشر خواهد شد

بروزرسانی اندروید 7.1.1 در تاریخ 16 آذر منتشر خواهد شد

حدودا 5 ماه پیش کمپانی گوگل نسخه ی 7.0 سیستم عامل اندروید را با نام نوگا برای دستگاه های نکسوسی منتشر کرد و تا امروز تمامی نکسوس هایی که از این نسخه پشتیبانی میکرده اند، این بروزرسانی را دریافت کرده اند. همان طور که انتظار میرفت گوگل بروزرسانی های تکمیلی اندروید نوگا را در قالب نسخه هایی جدید منتشر میکند. بدین ترتیب گوشی های پیکسل با اندروید 7.1 وارد بازار شدند که دارای تغییراتی هر چند ناچیز نسبت به نسخه ی 7.0 بود. حال بر اساس گزارشی جدید که توسط یکی از اوپراتورهای بزرگ استرالیا منتشر شده است، اندروید 7.1.1 از تاریخ 6 دسامبر مصادف با 16 آذر ماه به طور عمومی و به صورت OTA منتشر خواهد شد. همچنین این بروزرسانی شامل پچ امنیتی ماه دسامبر نیز خواهد بود.

در تاریخ ذکر شده دستگاه های نکسوسی قادر به دریافت این بروزرسانی خواهند بود. بر اساس نکات عرضه ی این بروزرسانی توسط Vodafone، تنها 10 هزار دستگاه در سه روز اولیه ی انتشار، این بروزرسانی را دریافت خواهند کرد. سپس از روز چهارم 10 در صد دیگر از دستگاه به اندروید 7.1.1 تجهیز خواهند شد و در نهایت طی دو هفته تمامی دستگاه های سازگار بروزرسانی جدید اندروید را دریافت خواهند کرد.

از نظر اینکه کدام دستگاه های غیر نکسوسی اندروید 7.1.1 را دریافت خواهند کرد میتوان گفت که تمامی دستگاه هایی که اندروید 7.0 را دریافت کرده یا در آینده دریافت خواهند کرد، به اندروید 7.1.1 نیز تجهیز خواهند شد. همان طور که گفته شد هدف گوگل از ارائه ی این گونه نسخه ها رفع نواقص نسخه های پیشین است و مشخصا قرار نیست شاهد تغییرات چشمگیری باشیم و تنها با تغییرات جزئی، تجربه ی کاربری از نسخه های جدید بهبود خواهد یافت. گوگل در اندروید نوگا تمام سعی خود را کرده تا با کامل ترین و کم نقص ترین این سیستم عامل محبوب و پر طرفدار روبرو باشیم، از جمله فاکتور هایی که گوگل در این نسخه بسیار به آن میبالد، امنیت و پایداری اندروید نوگا است. دو فاکتوری که شاید در نسخه های قبل اندروید مقداری پائین تر از جدی ترین رقیب خود یعنی iOS اپل قرار میگرفت حال گوگل امید دارد تا با نسخه ی جدید توانسته باشد امنیت پلتفرم خود را به سطح پلتفرم رقیب خود برساند.  

بروزرسانی اندروید 7.1.1 در تاریخ 16 آذر منتشر خواهد شد