پیشنهاد سامسونگ به کاربران نوت7در کره‌جنوبی برای آپگرید به گلکسی S8 و نوت8 با نصف قیمت

پیشنهاد سامسونگ به کاربران نوت7در کره‌جنوبی برای آپگرید به گلکسی S8 و نوت8 با نصف قیمت

واحد خبر mobile.ir : شرایط فعلی و مشکلاتی که پرچمدار جدید سری نوت این برند ایجاد کرده است دیگر برای کسی پوشیده نیست؛ که در ابتدا با فروشی رکورد شکن در حال ثبت لحظه‌ای تاریخی برای سامسونگ بود با آغاز شدن سریال انفجارها و آتش گرفتن‌های پی‌در‌پی به ناگاه به کابوسی تمام‌عیار برای برند شماره یک دنیای موبایل تبدیل شد و و فراخوان تعویض دستگاه با نسخه جدید نیز چاره‌ای از مشکلات سامسونگ نگشود.

توقف خط تولید نوت7 و جمع‌آوری کامل این مدل از بازار با اینکه شمار خبرهای انفجار این گوشی را کاهش داد اما در ذهن کاربران خاطره‌ای تلخ و فراموش‌نشدنی از این برند بر جای گذاشت.

samsung galaxy note7

شرکت سامسونگ اما با آغاز از کشور زادگاه خود در پی جلب نظر و متقاعد کاربران برای بازگشت دوباره به این برند است؛ این شرکت روز گذشته از پیشنهاد ویژه‌ای برای خریداران کره‌ای نوت7 با نام برنامه آپگرید گلکسی (Galaxy Upgrade) خبر داد که در طی آن امکان تهیه پرچمداران بعدی این برند شامل گلکسی S8 و گلکسی Note8 به نصف قیمت فراهم می‌شود. این تخفیف 50 درصدی همانطورکه در متن بیانیه سامسونگ آمده تنها شامل کاربرانی می‌شود که در حال حاضر گوشی نوت7 خود را با یکی از دو مدل یا تعویض کرده باشند. نکته جالب در این میان اشاره سامسونگ به نسل بعدی گوشی‌های نوت این شرکت است که پیش از این در برخی خبرهای نیمه‌رسمی صحبت از حذف کامل آن به دلیل ذهنیت منفی شکل گرفته پیرامون این ساب‌برند در بین کاربران بود.

این پیشنهاد جدید سامسونگ ظاهرا برای کاربرانی که مدل‌های خانواده S7 را به صورت بازپرداخت ماهیانه تهیه کرده‌اند نیز صادق بوده و این دسته از کاربران نیز تنها پس از پرداخت نیمی از بهای گوشی خود می‌توانند آن را با گلکسی S8 یا Note8 تعویض کنند. برنامه Galaxy Upgrade در زمینه تعمیرات نیز ادامه یافته و بطور مشخص دو بار تعمیر LCD گوشی با 50 درصد تخفیف را شامل می‌شود.

samsung galaxy note7 and galaxy s7

نگفته پیداست که اقداماتی از این دست بی‌شک هزینه‌های بسیار بالاتری را به مجموعه سامسونگ تحمیل کرده و نقش منفی آنها را در گزارش‌های مالی آتی این برند به سادگی می‌توان پیش‌بینی کرد اما برای بزرگ‌ترین سازنده گوشی‌های موبایل، هزینه‌هایی از این دست برای بازگشت اعتماد کاربران و تضمین فروش بالای پرچمداران این شرکت کاملا ضروری به نظر می‌رسد. سامسونگ در مورد امکان ارائه این پیشنهادهای ویژه در دیگر کشورهای جهان به شرایط خاص هر کشور اشاره کرده و تلویحا امکان ارائه این سرویس در سایر نقاط را رد نکرده است. بنا به گزارش رویترز، ‌مشکلات ناشی از توقف تولید نوت7 تاثیر بسیار زیادی در کاهش درآمد عملیاتی این برند در فاصله سه ماهه سوم سال جاری و سه ماهه اول سال 2017 برجای گذاشته و حل این مشکل و تبعات آن نیازمند تصمیم‌‌گیری صحیح سامسونگ در برهه زمانی فعلی است.

دیگر مشکل فعلی سامسونگ روند رو به رشد شکایت‌های افراد حقیقی و حقوقی علیه این برند به دلیل زیان‌های وارده توسط Note7 است که در یک مورد می‌توان به تلاش مجموعه Harvest Law و تنظیم شکوائیه‌ای با 527 خواهان علیه سامسونگ در یک دادگاه در کره‌جنوبی اشاره کرد که در طی آن از سامسونگ رقم 500 هزار وان (با نرخ فعلی تبدیل ارز نزدیک به 442 دلار) به‌ازای هر فرد درخواست شده است. سامسونگ پیش از این علاوه بر بازگرداندن پول خریداران یا تعویض نوت7 با سری S7، به کاربران کره‌ای رقمی در حدود 88 دلار آمریکا نیز اهدا می‌کرد. از دیگر نمونه‌های مهم طرح شکایت علیه سامسونگ در دادگاه می‌توان به شکوائیه 3 فرد حقیقی در ایالات متحده اشاره کرد.
پیشنهاد سامسونگ در برنامه Galaxy Upgrade تا تاریخ 30 نوامبر (10 آذر 95) ادامه خواهد داشت و پیشنهادهای مرتبط با اپراتوری نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.  

پیشنهاد سامسونگ به کاربران نوت7در کره‌جنوبی برای آپگرید به گلکسی S8 و نوت8 با نصف قیمت