گزارش مالی HTC از سه‌ماهه دوم سال 2016 – امید برای بازگشت به اوج

گزارش مالی HTC از سه‌ماهه دوم سال 2016 – امید برای بازگشت به اوج

واحد خبر mobile.ir : کمپانی در روز سه‌شنبه 2 آگوست 2016 (12 مرداد 1395) گزارش مالی خود را از سه‌ماهه دوم سال مالی این شرکت — پایان یافته در 30 ژوئن — . بنا بر آنچه در متن گزارش آمده، HTC به لطف عرضه پرچمدار خود، اسمارت‌فون ، و سیستم واقعیت مجازی Vive، عملکرد قدرتمندتری در سه ماهه دوم سال 2016 داشته است. گفتنی است سیستم واقعیت مجازی Vive با ارتقای برند HTC، موجب شد تا درآمد این کمپانی در مقایسه با سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی، 27 درصد رشد کند.

طبق این گزارش نتایج مالی کمپانی HTC در این مدت به شرح زیر است:

• درآمد: 18.9 میلیارد دلار جدید تایوان با حاشیه سود ناخالص 11.4 درصد

• زیان عملیاتی: 4.2 میلیارد دلار جدید تایوان با حاشیه سود عملیاتی -22.5 درصد

• عایدی حاصل از واگذاری زمین در شهر تائویوان (در شمال غربی تایوان): 1 میلیارد دلار جدید تایوان

• زیان خالص پس از کسر مالیات: 3.1 میلیارد دلار جدید تایوان، معادل -3.71 دلار جدید تایوان در هر سهم

htc 10

HTC 10

گوشی HTC 10، که نسل جدید رده اسمارت‌فون‌های پیشرفته و پرچمدار HTC به شمار می‌رود، در برخی رسانه‌ها به عنوان بهترین گوشی اندرویدی در بازار معرفی شده که این امر از نگاه HTC نشان‌دهنده آن خواهد بود که در بازار شدیدا رقابتی کنونی، این برند در حال بازگشت به دوران اوج خود است. HTC در ادامه اشاره می‌کند که در عرض 2 هفته پس از عرضه اسمارت‌فون HTC 10، این گوشی توانست 30 جایزه رسانه‌ای را از آن خود نماید و همچنان بازخوردهای مثبتی از طرف کارشناسان دریافت ‌کند. لذا HTC اقبال گسترده جهانی به سمت این محصول را مشاهده کرده و امیدوار است شتاب فروش آن در نیمه دوم سال جاری میلادی نیز ادامه داشته باشد.

در نیمه دوم سه ماهه نخست سال 2016 — که ثبت پیش سفارش برای هدست واقعیت مجازی Vive انجام می‌گرفت — فروش قدرتمندی برای HTC رقم خورد و تحویل نسخه مصرف‌کننده این محصول از 5 آوریل (17 فروردین) آغاز شد. این در حالی بود که نسخه بیزنس هدست‌های Vive (مخصوص مشتریان سازمانی) در ماه ژوئن عرضه شد. به منظور جان گرفتن و حمایت از رشد صنعت نوپای واقعیت مجازی، کمپانی HTC با همکاری توسعه‌دهندگان محتوا، شرکای بخش زیرساخت و شرکای صنعت استراتژیک، اکوسیستم قدرتمندی را پایه‌گذاری کرده است. از جمله اقدامات HTC در این زمینه می‌توان به ایجاد محتوایی اشاره کرد که چندین بخش مختلف از جمله سرگرمی، خرده‌فروشی، آموزش، طراحی، سلامت و خودرو را به هم مرتبط می‌سازد. به منظور اطمینان از امکان دسترسی گسترده، برنامه‌ای جامع برای گسترش منطقه‌ای و کانالهای توزیع در آمریکا، اروپا و آسیا ترتیب داده شده است.

htc vive

دیوایس واقعیت مجازی HTC Vive

چر وانگ (Cher Wang)، مدیر عامل و رییس هیئت مدیره HTC، معتقد است که فصل دوم سال 2016، به دلیل عرضه اسمارت‌فون پرچمدار و سیستم واقعیت مجازی این شرکت، فصل هیجان‌انگیزی برای HTC بوده است. به گفته وانگ این دو محصول از نظر طراحی، کیفیت ساخت و تجربه کاربری پیشرو بوده و به وعده HTC درباره تحقق شعار “در جست‌وجوی درخشش” (Pursuit of Brilliance) جامه عمل می‌پوشانند. وی می‌افزاید: «در مدت زمان یک سال {گذشته]تصور جدیدی از شرکت ارائه کردیم، جایگاه برتر خود در نوآوری را مجددا به دست آورده و فعالیت مستحکمی را در رده محصولات عمده خود به نمایش گذاشتیم. من بر این باورم که HTC شوق نوآورانه خود را مجددا به دست آورده، و با اطمینان و نبوغ به آینده می‌نگرد.» 

گزارش مالی HTC از سه‌ماهه دوم سال 2016 – امید برای بازگشت به اوج