بهترین شخصیت های خلق شده توسط هیدئو کوجیما
هیدئو کوجیما کارگردانی است که در تمام این سالها بهترین شخصیت های بازی های ویدیویی را خلق کرد. او با ترکیب هنر داستانسرایی سینمایی و طراحی شخصیتهای پیچیده، تجربهای منحصربهفرد را به گیمرها هدیه داد. از نخستین روزهای فرنچایز Metal Gear تا دنیای رمزآلود و فلسفی Death Stranding، هیدئو کوجیما ثابت کرده که شخصیتپردازی فقط یک عنصر مکمل بازی نیست، بلکه میتواند ستون اصلی روایت و احساسیترین لحظات آن محسوب شود. شخصیت های بازی های ویدیویی کوجیما به دلیل طراحی بصری و مهارتهای مبارزهای آنها، فراموشنشدنی شدهاند. هر کدام از کاراکترهایی که خلق میشوند به دلیل عمق روانی، روابط پیچیده و کشمکشهای اخلاقیشان در ذهن بازیکنان جاودانه خواهند شد. همراه پارسی گیم باشید.
شخصیت های بازی های ویدیویی؛ ترکیبی ناب از تخیل و انسانیت
1) شخصیت Solid Snake
2) شخصیت Big Boss (Naked Snake)
3) شخصیت Liquid Snake
4) شخصیت Revolver Ocelot
5) شخصیت The Boss
6) شخصیت Sam Porter Bridges
7) شخصیت Clifford Unger
8) شخصیت Fragile
9) شخصیت Higgs
10) شخصیت Gillian Seed (Snatcher)
کلام پایانی
1) شخصیت Solid Snake
2) شخصیت Big Boss (Naked Snake)
3) شخصیت Liquid Snake
4) شخصیت Revolver Ocelot
5) شخصیت The Boss
6) شخصیت Sam Porter Bridges
7) شخصیت Clifford Unger
8) شخصیت Fragile
9) شخصیت Higgs
10) شخصیت Gillian Seed (Snatcher)
کلام پایانی
شخصیت های بازی های ویدیویی؛ ترکیبی ناب از تخیل و انسانیت
برخی از این شخصیتها در واقع قهرمانهایی هستند که زخمهای زیادی خوردهاند و برخی دیگر ضدقهرمانانی با انگیزههای خاکستری هستند. با این حال بعضی از این کاراکترها آنتاگونیستهایی به نظر میرسند که حتی در دل تاریکی، انسانیترین احساسات را به تصویر میکشند. در ادامه به سراغ بهترین و ماندگارترین شخصیتهای خلقشده توسط هیدئو کوجیما میرویم، کاراکترهایی که نهتنها تاریخ بازیهای ویدیویی را تغییر دادند، بلکه استانداردهای جدیدی برای روایت، طراحی و تعامل عاطفی در این صنعت تعیین کردند. بنابراین باید آماده شوید تا دوباره وارد دنیای اسرارآمیز کوجیما شوید و با قهرمانان و دشمنانی ملاقات کنید که برای همیشه در خاطرهها ماندگار خواهند ماند.
1) شخصیت Solid Snake
زمانی که صحبت از بهترین شخصیت های بازی های ویدیویی هیدئو کوجیما میشود، اول از همه باید سراغ شخصیت Solid Snake برویم. این کاراکتر تنها به عنوان یک سرباز شناخته نمیشود، بلکه او را به عنوان یک افسانه برای ستونهای اصلی فرنچایز Metal Gear میشناسند. این شخصیت یکی از تأثیرگذارترین و ماندگارترین شخصیتهای تاریخ بازیهای ویدیویی است که برای اولین بار در سال 1987 برای بازی Metal Gear معرفی شد. کاراکتر Snake با با مهارتهای بینظیر در مخفیکاری، هوش تاکتیکی بالا و شجاعت مثالزدنیاش به سرعت جای خودش را در دل بازیکنان بازی کرد.
با این حال چیزی که اسنیک را از دیگر قهرمانان آثار اکشن متمایز میکند، انسانیت و عمق روانی اوست. کوجیما قصد داشت این شخصیت را تا حدودی پیر و خشن طراحی کند، به خاطر مخالفت شینکاوا شکل جوانتری با تناسباندام مانند ژان کلود ون دام ایجاد شد. بدن این کاراکتر باید شبیه گربه چابک و منعطف به نظر میرسید و در عین حال قدرتمند بود. با این حال رابطه بازیکن با Snake عمیق شد و شخصیت او شکلگرفت. ر بازی اول بازی قادر به صحبت نبود؛ اما با عرضه Metal Gear Solid در سال 1998 و فناوری CD-ROM، او با صدای مشخص ظاهر شد و دیالوگهایش به بخشی اساسی از شخصیتش تبدیل گردید.
کاراکتر Solid Snake برای طراحی خودش از شخصیت Lupin III الهام گرفته است و شخصیتی جذاب با حس شوخ طبعی، طنز و کنایه که در کنار تعهد نظامیاش قرار میگیرد. کوجیما کاراکتری را طراحی کرده است که نماینده ایدهآل برای ضد جنگ بودن باشد. همچنین سالید اسنیک در نسخه چهارم این مجموعه با یافتن معنای زندگی فراتر از جنگ، نقش پدر معنوی و نماینده نسل آینده را بر عهده میگیرد. این کاراکتر با شکست دادن برادرش Liquid Snake ثابت کرد که حتی اگر ژن ضعیفتری داشته باشد در اراده و انسانیت برتر است.
2) شخصیت Big Boss (Naked Snake)
این کاراکتر برای اولین بار در بازی Metal Gear (1987) بهعنوان فرمانده اصلی و نقش منفی قصه ظاهر شد. بعدها در بازی Metal Gear Solid 3: Snake Eater با نام Codename Naked Snake بهعنوان شخصیت اصلی پیش درآمد معرفی گردید. در Snake Eater، کوجیما به شینکاوا دستور داد Naked Snake تا حد زیادی شبیه Solid Snake باشد، با تفاوتهایی که او جوانتر و ماجراجوتر به نظر برسد. طراحی شینکاوا آنچنان نزدیک بود که هویت بصری آنها تا حد زیادی شباهتهای زیادی بهم داشت.
پس از مأموریت Snake Eater و با شکست دادن The Boss، لقب «Big Boss» به او داده شد. با این حال، کوجیما میگوید در پایان MGS3 او هنوز «واقعاً Big Boss» نیست و تغییرات شخصیتی در عناوین بعدی مانند Peace Walker و The Phantom Pain شکل میگیرد. با این حال شخصیت بیگ باس به عنوان بنیانگذار تکنیک CQC (مبارزه از نزدیک) شناخته میشود، مهارتی که با همکاری The Boss فرم داده شد و در طی مأموریتهای مختلف به بهترین شکل خودش رسید.
بیگ باس از هوش بسیار بالایی برخوردار است و زبانهای متعدد و دانش وسیعی از روانشناسی و استراتژی جنگی دارد. البته اعتمادی که سربازانش به او دارند برگرفته از رهبری قدرتمند و کارآمدی است که در سلسلهای از جنگها به اثبات میرسد. پس از برخورد با خیانت و پیچیدگیهای سیاسی، شخصیت بیگ باس تصمیم گرفت کشوری برای سربازان بسازد که آنان برای آرمانهای خود بجنگند و نه بهعنوان ابزار حکومتها به کار گرفته شوند. در آثاری مثل Peace Walker و The Phantom Pain، تحول شخصیتاش بهطور واضح نشان داده میشود و او به نمادی از تراژدی یک جنگجو تبدیل میگردد.
3) شخصیت Liquid Snake
در واقع این شخصیت Eli نام دارد که یکی از کلونهای پروژه Les Enfants Terribles است. او کلون «Big Boss» بود و در نقش آنتاگونیست اصلی Metal Gear Solid ظاهر میشود. کوجیما برای ایجاد دشمنی متناسب با تواناییهای Snake، کاراکترLiquid را طراحی کرد. این کاراکتر سعی داشت که فراتر از Snake باشد. انتخاب واژه «Liquid» بهعنوان تضاد با «Solid» نمادی از مفهوم علمی-احساسی بود. ظاهر این شخصیت تا حدودی شبیه به شخصیت Solid Snake دارد، البته رنگ پوست تیرهتر و موهای بلوند متوسط ویژگی های ظاهری این کاراکتر محسوب میشود.
در خصوصیات این شخصیت اتوی مار با شمشیر، گوشواره، گردنبند و کت بلند دیده میشود و در پایان بازی اصلی، او پیراهن خود را درمیآورد و بدون لباس نبرد میکند تا جدیتر به نظر آید. همینطور در نسخه دوم و چهارم متال گیر ظاهر متفاوتتری را از او میبینیم. لیکوید تصور میکند تمام ژنهای خوب را به کاراکتر Solid Snake دادهاند. همین باور سبب میشود که به خاطر حس شدید حقارت و تصمیم برای اثبات برتری داشته باشد. او برای تصاحب Metal Gear REX برنامهریزی میکند و خودش را به شکل Master Miller جا میزند.
خصوصیات شخصیت این فرد را میتوان با عناوینی مثل خودشیفتگی، غرور، بی رحمی، حس انتقام جویی توضیح داد. و اعضای تیم خود را بهعنوان مهرههای قابل قربانی میبیند، اما در عین حال بهشکل پیچیدهای حس افتخار و مراتب خاصی از «شرافت نظامی» دارد. با این حال در برخی از سکانسهای بازی جنبههای انسانی او را نیز میبینیم. این کاراکتر حضور دارد تا نقد عمیقتری به جهان نظامیگرایانه داشته باشد و او میگوید مردانی مانند Snake دیگر در جهانی سرمایه و اقتصاد جایگاهی ندارند، و جهان بهسمتی پیش رفته که قهرمان جنگجو جایی در آن ندارد.
4) شخصیت Revolver Ocelot
این شخصیت در واقع Adamska نام دارد و در دوران جنگ جهانی دوم به دنیا آمد و بهعنوان فرزند The Boss و The Sorrow، وارثی مرموز از میراث دو اسطورهی میدان نبرد بود. او از ابتدای داستان برای جنگهای گوناگون ساخته شده بود، نه فقط بهعنوان یک مبارز، بلکه بهعنوان یک بازیگر در تئاتر اطلاعات و قدرت. در نسخه سوم فرنچایز متال گیر او را بهعنوان یک عضو جوان و خام از GRU میبینیم که مشتاق است قدرت خود را در میدان نبرد ثابت کند. با این حال در همین نسخه از Ocelot میبینیم که او چیزی بیشتر از یک سرباز ساده است در او رگههایی از نبوغ استراتژیک، فریبکاری روانشناختی و جاهطلبی دیده میشود.
به خاطر اینکه این کاراکتر علاقه زیادی به سلاحهای کلاسیک دارد، لقب او را «Revolver» گذاشتهاند. در هر صورت این علاقه استعارهای از شخصیت خود اوست: کهنه، پیچیده، پر از تغییرات ناگهانی. در سری دوم و چهارم مجموعه متال گیر شخصیتی را از خود نشان میدهد که حتی کنترل کامل بر ذهن و بدن خود ندارد. کاراکتر Ocelot با استفاده از بازوی قطعشده Liquid Snake، تبدیل به موجودی دوشخصیتی میشود که گاهی خود را Liquid Ocelot مینامد.
میراث The Boss همیشه در این کاراکتر زنده است، با اینکه چندین بار مواضع خودش را تغییر میدهد و ظاهر نقش خائن را ایفا میکند. برلاف ظاهرش همیشه در بازی های بزرگی قرار میگیرد و با هدف ایجاد جهانی متحد، عاری از تسلط یکجانبه تمام تلاش خودش را انجام میدهد. نقشههایش حتی تا تشکیل و فروپاشی The Patriots و راهاندازی فازهای مختلف پروژههای نظامی گسترش پیدا میکنند. در بازی The Phantom Pain وجههای جالبتری را نیز از این کاراکتر میبینیم ، عنوانی مثل: مشاور، روانشناس، و دوست وفادار Venom Snake .
5) شخصیت The Boss
هر کدام از اسطورههای فرنچایز متال گیر داستانی از درد، فداکاری و حقیقتی پنهان در دل خودشان دارند. البته اسطورهای مثل The Boss یکی از برجستهترین این اسطورهها محسوب میشود. زنی که نه تنها لقب “مادر نیروهای ویژه” را یدک میکشد، بلکه بنیانگذار بسیاری از مفاهیم اخلاقی، فلسفی و استراتژیک پشت پرده این فرنچایز است. این کاراکتر تنها یک سرباز عادی نیست، او معلم، رهبر و سمبلی از فداکاری مطلق بود. فردی که با قلبی سنگین، برای خلق آیندهای بهتر، مجبور شد گذشتهاش را قربانی کند.
در نگاه اول، ممکن است خیانتکار بهنظر برسد، اما با کمی تأمل، میفهمیم که بزرگترین بار را بر دوش کشید تا جهان در مسیر خودش باقی بماند. این شخصیت به یاد ماندنی در داستان بازی Metal Gear Solid 3: Snake Eater به گیمرها معرفی شد و نقش مربی شخصیت اصلی بازی، یعنی Naked Snake (Big Boss) را ایفا میکرد. قبل تر از این او رهبر واحدی مخفی به نام Cobra Unit بود و در کنار آنها، مأموریتهای غیرممکن زیادی را در جنگ جهانی دوم به سرانجام رساند.
آموزشهای او محدود به تیراندازی یا تاکتیک نبود، The Boss فلسفهای عمیق در مورد جنگ، صلح، وطنپرستی و مفهوم “وفاداری” در ذهن Snake و دیگران کاشت. او اعتقاد داشت که یک سرباز باید آماده جانفشانی برای کشورش باشد، حتی اگر آن کشور در ظاهر او را دشمن بخواند. در روند داستانی بازی به نظر میرسد که باس ظاهراً به اتحاد جماهیر شوروی پناهنده میشود و در کنار کلنل Volgin قرار میگیرد. با این حال حقیقت پشت این خیانت، بسیار پیچیدهتر و تلختر است، او با دستور دولت آمریکا مأمور شد تا نقشی خطرناک را ایفا کند.
6) شخصیت Sam Porter Bridges
در میان شخصیت های بازی های ویدیویی، کاراکتر Sam Porter Bridges کاراکتر اصلی Death Stranding (2019) است و به عنوان یک پیکنظامی که در جهانی ویرانشده با موجوداتی به نام BT، بارهای حیاتی را به سرزمینهای دورافتاده منتقل میکند. همچنین با ایجاد یک شبکه ارتباطاتی از نوع «Chiral Network»، سعی در بازسازی اتصال بین جوامع ایالات متحده دارد. سم را در ابتدا بهعنوان یک حامل آزاد (freelance carrier) میبینیم و پس از استخدام شدن توسط سازمان Bridges، با نام کامل «Sam Porter Bridges» شناخته میشود.
Sam در 9 نوامبر متولد شد و پسر بیولوژیکی Clifford Unger و Lisa Bridges است. زمانی که مادرش Lisa دچار مرگ مغزی شد، Sam بهعنوان BB (Bridge Baby) تحت آزمایشهای Bridges قرار گرفت. پس از حادثه فرار ناموفق پدرش و مرگ هر دو، روح او توسط Amelie (روح Bridget) احیا شد و سپس بهعنوان پسر قانونی Bridget Strand پرورش یافت. وی اصطلاحاً “Sam Strand” است (نام قانونی از طریق Bridget)، اما پس از قطع ارتباط با Bridges، خود را “Sam Porter” معرفی میکند و سپس بهعنوان مشتری رسمی سازمان نامش را به “Sam Porter Bridges” تغییر میدهد.
یکی از مهمترین روشهای افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو، خرید بک لینک است. با خرید بک لینک با کیفیت و از سایتهای معتبر، میتوانید قدرت دامنه خود را تقویت کرده و جایگاه بهتری در نتایج گوگل داشته باشید. استفاده از بک لینکهای مرتبط با موضوع سایت باعث افزایش ترافیک هدفمند شده و اعتماد موتورهای جستجو را نسبت به سایت شما بالا میبرد. انتخاب منابع مناسب و رعایت نکات سئو خارجی، موفقیت شما را تضمین میکند.
برخلاف بیشتر قهرمانهای اغراق شده کوجیما، سم یک کارگر کلاسپایین است که باید با بار سنگین در دنیایی متروک کنار بیاید. کوجیما تأکید دارد که این ویژگی او را واقعگراتر و باورپذیرتر میکند. Sam بهعنوان بهترین Porter شناخته میشود زیرا میتواند مقادیر سنگین محموله (بیش از 120 کیلوگرم) را سالم و در زمان کوتاه انتقال دهد. سطح DOOMS او باعث میشودBTها را حس کند، اما قادر نیست تمام این موجودات را به راحتی ببیند. سم در جریان داستانی مربوط به Knot City شخصیت BB (Lou) را نجات میدهد و رابطه عاطفی عمیقی با او برقرار میکند.
7) شخصیت Clifford Unger
در جهانی که همه چیز از هم پاشیده است و با مرزهای مرگ و زندگی روبرو هستیم، تنها یک صداست که از اعماق تاریکی میآید، صدای پدری که فرزندش را میخواهد. کاراکتر Clifford Unger را نه میتوانیم قهرمان بنامیم و نه ضد قهرمان، بلکه بیشتر شبیه پدری است که در میان دنیای مردگان و زندهها به دام افتاد. این شخصیت به دنبال فرزندی میگردد که هرگز اجازه نداشت او را در آغوش بگیرد. او پیش از آنکه تبدیل به فردی انتقامجو شود، یک سرباز نخبه ارتش ایالات متحده بود.
ویژگیهای این کاراکتر براساس المانهای مثل: وفاداری، هوش بالا و مسئولیتپذیری دستهبندی میشوند. در جریان آزمایشهای سری سازمان BRIDGES، بدون رضایت کامل، وارد پروژههای مرتبط با “BB” یا همان Bridge Babies شد، پروژههایی که هدفشان ایجاد ارتباط با دنیای مردگان بود. Cliff برخلاف دیگر سربازان، پیوند عاطفی شدیدی با نوزاد برقرار کرد، اما این پیوند تهدیدی برای پروژه تلقی شد. به همین خاطر همسر او را به قتل رساندند و خودش را راهی زندان کردند. تلاش Cliff برای فرار با BB، فاجعه بزرگی را رقم زد و باعث همپاشیدن روحی او شد.
Clifford Unger بعد از مرگ به موجود ماورایی تبدیل میشود، سایهای که در دنیای مرگ (Beach) سرگردان است. او به عنوان یک روح سرگردان با خشم تمام و چشمانی گریان به دنبال پسرش میگردد، اما در یک چرخه بی پایان حضور دارد. کوجیما با استفاده از Cliff، تضادی عمیق بین عشق پدرانه و جنون بعد از مرگ را ترسیم میکند. رابطه این کاراکتر با Sam ابهامات زیادی دارد و در ابتدا بازیکن فکر میکند که Cliff دشمن او محسوب میشود. با این حال هر چقدر که داستان بیشتر به سمت جلو میرود، حقایق بیشتری از رابطه این دو نفر برای ما روشنتر میگردد.
8) شخصیت Fragile
پشت این نام، زنی ایستاده که از درون محکمتر از هر پل و دیواری است که در برابر ویرانی قد علم کرد. این کاراکتر یکی از پیچیدهترین و الهامبخشترین شخصیتهای بازی Death Stranding به حساب میآید که گذشتهای تلخ در کنار یک اراده شکستناپذیر دارد. کاراکتر Fragile رئیس شرکت Fragile Express است، یک شرکت خصوصی حملونقل که قصد دارد مردم را بیشتر به یکدیگر متصل کند. اما پشت نقاب یک کارآفرین مدرن، گذشتهای تاریک و تلخ قرار دارد، این فرد قربانی خیانت، نابودی و ظلم بود، ولی هیچ وقت به زانو درنیامد.
در جریان داستان، میفهمیم که Fragile زمانی مورد سوءاستفاده و خیانت شخصیت Higgs قرار گرفت. او را مجبور کردند بمبی را به شهر بیگناهی منتقل کند؛ و وقتی امتناع کرد، برای نجات آن شهر، خودش را قربانی کرد. این تضاد جسمی و روحی در طراحی Fragile، استعارهای هنرمندانه به نظر میرسد، زنی با بدنی رنجکشیده همراه با نگاهی برافروخته. این شخصیت دوست داشتنی برخلاف دیگران، هویت خود را نه پنهان میکند و نه از آن شرم دارد. او از بدنش به عنوان پرچمی برای نمایان کردن زخمهایش استفاده میکند نمادی از بقا، مقاومت و عزت نفس.
شخصیت Sam Porter Bridges نهتنها یکی از کلیدیترین متحدان اوست، بلکه رابطی عمیق با دنیای ماورایی و مفاهیم انسانی برقرار میکند.کاراکتر Fragile بارها و بارها به Sam هشدار میدهد، راهنماییاش میکند و حتی جانش را به خطر میاندازد. این فرد به هیچ کمکی نیاز ندارد و خودش نجاتدهندهای برای بیشتر شخصیتهای بازی Death Stranding محسوب میشود. نقش Fragile را Léa Seydoux، بازیگر تحسینشدهی فرانسوی ایفا کرد و این انتخاب یکی از هوشمندانهترین تصمیمات Hideo Kojima بود.
9) شخصیت Higgs
در دنیای پیچیده و آخرالزمانی بازی Death Stranding، نامی وجود دارد که حتی در میان طوفان بیامان حوادث، لرزه بر اندام شنونده میاندازد. کاراکتر Higgs Monaghan صرفاً یک ضدقهرمان نیست بلکه مظهر هرجومرج، خودخواهی و بازیهای روانی است که میتواند کل یک جهان را به زانو درآورد. هیدئو کوجیما در طراحی این شخصیت از همان فرمول جادویی خودش استفاده کرد، ترکیب فلسفههای وجودی با جلوههای بصری خاص و شخصیتپردازی چندلایه.
شخصیت Higgsبه عنوان پیامآور نابودی شناخته میشود. این فرد قصد دارد به همه نشان دهد که مرز بین واقعیت و کابوس، باریکتر از آن چیزیست که فکر میکنیم. چیزی که Higgs را از بسیاری از آنتاگونیستها متمایز میکند، زبان تند و نگاه نشان خشن او است. این کاراکتر جذاب از هر کدام از درگیریهای خودش یک سکانس فوقالعاده میسازد، گویی یک فیلم پستمدرن را کارگردانی میکند. نام Higgs Monaghan برای طرفداران بازیهای ویدیویی و عاشقان روایتهای پیچیده، یادآور ترکیبی از کاراکتر منفی کاریزماتیک، داستانگویی فلسفی و طراحی بصری خیرهکننده است.
کوجیما با طراحی این کاراکتر قصد دارد به جواب این سوال برسد که وقتی همه چیز به پایان نزدیک میشود، انسان تا کجا حاضر است پیش برود تا معنایی برای خودش پیدا کند؟. این پرسش باعث میشود که او به شخصیتی مبدل گردد که تا مدتها بعد از پایان بازی، در ذهن بازیکنان باقی بماند. این کاراکتر دوست داشتنی با تسلط بر پدیدههای BT در عنوان Death Stranding، یک بحران جهانی را به یک سکانس شخصی برای نمایش جنونش بدل میسازد. حضور او نه فقط بهعنوان دشمن اصلی سم پورتر بریجز، بلکه بهعنوان نماد بیرحمی و پوچی در جهان بازی جایگاهی فراموشنشدنی به او بخشیده است.
10) شخصیت Gillian Seed (Snatcher)
کاراکتر Gillian Seed قهرمان اصلی داستان بازی Snatcher است، فردی که با معمایی عمیق و گذشتهای مبهم آغاز میکند. در ابتدای بازی او حافظه خودش را تا حدودی از دست میدهد و و همراه همسرش Jamie Seed به یک خواب عمیق فرو رفتهاند. هردو از حافظه گذشته خالی هستند و تنها سرنخ مشترکشان، واژهی «Snatcher» است. این واژه بهقدری برای او اهمیت دارد که بههمین دلیل به نیروی ویژه JUNKER میپیوندد تا شاید حافظه خودشان را برگرداند.
شخصیت Gillian به عنوان یک “Runner” در JUNKER خدمت میکند؛ مأمور ویژهای که در عملیاتی میدانی برای تحقیق درباره تهدید جدیدی بهنام Snatchersمسئولیت خودش را ادامه میدهد. همینطور باید در برابر موجودات عجیب و غریبی که قصد دارند جای انسان را بگیرید، مقاومت لازم را داشته باشد. در بسیاری از تحلیلها، Gillian بهعنوان فردی مصمم، مقاوم و عادل معرفی شده است، کسی که حتی بدون حافظه، با ارادهای قوی و احساس مسئولیت، در مسیر درستی گام برمیدارد.
یکی از ویژگیهای جذاب شخصیت Gillian، همراهی او با رباتی کوچک بهنام Metal Gear Mk. II است. این ربات «ناویگیتور» نام دارد و با ارائه امکاناتی مثل تحلیل نمونه، بازسازی چهره، سنسور حرکت و تماس تصویری، عملاً دستیار میدانی اصلی Gillian در تحقیقات بهشمار میرود. هر چقدر که داستان بیشتر پیش میرود رازهای گذشته این شخصیت روشنتر از قبل میشوند. او متوجه میشود که در گذشته مأمور CIA و جاسوسی بود و در پروژه ساخت اسلحه زیستی Snatcher در مسکو همکاری میکرد. Gillian و همسرش در جریان یک انفجار بزرگ منجمد میشوند و حافظهشان در اثر خواب طولانی از بین میرود.
کلام پایانی
هیدئو کوجیما، خالق افسانهای دنیای بازیهای ویدئویی، نه فقط به خاطر روایتهای پیچیده و سینماییاش، بلکه به دلیل شخصیتپردازی عمیق و فراموشنشدنی شناخته میشود. او شخصیتهایی میسازد که مرز بین قهرمان و ضدقهرمان، واقعیت و خیال را از بین میبرند. شخصیتهای کوجیما فقط مهرههایی در داستان نیستند؛ آنها آیینهای از فلسفه، سیاست، احساس و تراژدیهای انسانی هستند. او نشان داده که در بازیهای ویدئویی هم میتوان شخصیتهایی ساخت که مثل قهرمانان بزرگ سینما و ادبیات، در ذهن و قلب مخاطب جاودانه شوند.
راهنمای دانلود
اگر نرم افزار مدیریت دانلود ندارید، قبل از دانلود هرگونه فایلی، یک نرم افزار مدیریت دانلود مانند IDM و یا FlashGet نصب کنید.
برای دانلود، به روی عبارت “دانلود” کلیک کنید و منتظر بمانید تا پنجره مربوطه ظاهر شود سپس محل ذخیره شدن فایل را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا دانلود تمام شود.
در صورت بروز مشکل در دانلود فایل ها تنها کافی است در پایین مطالب سایت، گزارش خرابی لینک را ارسال نمایید.
فایل های قرار داده شده برای دانلود به منظور کاهش حجم و دریافت سریعتر فشرده شده اند، برای خارج سازی فایل ها از حالت فشرده از نرم افزار Winrar و یا مشابه آن استفاده کنید.
چنانچه در مقابل لینک دانلود عبارت بخش اول، دوم و … مشاهده کردید تمام بخش ها می بایستی حتماً دانلود شود تا فایل قابل استفاده باشد.
کلمه رمز جهت بازگشایی فایل فشرده عبارت www.par30game.ir می باشد. تمامی حروف را می بایستی به صورت کوچک تایپ کنید و در هنگام تایپ به وضعیت EN/FA کیبورد خود توجه داشته باشید همچنین بهتر است کلمه رمز را تایپ کنید و از Copy-Paste آن بپرهیزید.
چنانچه در هنگام خارج سازی فایل از حالت فشرده با پیغام CRC مواجه شدید، در صورتی که کلمه رمز را درست وارد کرده باشید. فایل به صورت خراب دانلود شده است و می بایستی مجدداً آن را دانلود کنید.
فایل های کرک به دلیل ماهیت عملکرد در هنگام استفاده ممکن است توسط آنتی ویروس ها به عنوان فایل خطرناک شناسایی شوند در این گونه مواقع به صورت موقت آنتی ویروس خود را غیر فعال کنید.
تمامی زیر دامنه های پارسی گیم که فایل های دانلودی بر روی آنها قرار گرفته اند در سرور های ایران هستند و ترافیک داخلی و نیم بها محاسبه خواهند شد.
در صورتی که ISP شما این مسئله را نقض کرده است از طریق فرم شکایت سازمان ارتباطات رادیویی به نشانی www.195.cra.ir ، این مسئله را پیگیری بفرمایید و نتیجه را به تیم ما اعلام کنید.
گزارش خرابی لینک
نام شما (الزامی)
ایمیل شما (الزامی)
لینک های مشکل دار را وارد نمایید (الزامی)
Δ document.getElementById( “ak_js_1” ).setAttribute( “value”, ( new Date() ).getTime() );
کد QR
گزارش نسخه جدید
نام شما (الزامی)
ایمیل شما (الزامی)
گزارش مشکل (الزامی)
 —لطفا یک گزینه را انتخاب کنید— نسخه جدید خرابی فایل نداشتن لینک دانلود یا تریلر مغایر شئونات اسلامی
توضیحات (الزامی)
Δ document.getElementById( “ak_js_2” ).setAttribute( “value”, ( new Date() ).getTime() );