ویژگی های جدیدی که در بروزرسانی اول آذر تلگرام معرفی شدند

ویژگی های جدیدی که در بروزرسانی اول آذر تلگرام معرفی شدند

ویژگی های جدیدی که در بروزرسانی اول آذر تلگرام معرفی شدند

حتی اگر تلگرام در مقیاس بین المللی به اندازه نرم افزارهای پیام رسانی مانند فیسبوک مسنجر و واتس اپ طرفدار نداشته باشد، در ایران قوی ترین و گسترده ترین اپلیکیشن پیام رسان به حساب می آید. البته تیم توسعه دهندگان تلگرام به تدریج ویژگی های بسیار جالبی به آن اضافه می کنند و هر بار هم تعداد بسیار زیادی از کاربران شبکه های اجتماعی رقیب را وارد پلتفرم خود می کنند. تلگرام در اول آذر ماه نسخه 3.14 خود را منتشر کرد که باز هم شاهد اضافه شدن مجموعه ای از قابلیت های جدید است.

اصلی ترین ویژگی جدیدی که به تلگرام اضافه شده instant view یا مشاهده سریع است. به کمک instant view که البته در حال حاضر تنها برای medium.com فعال است و احتمالا در آینده وب سایت های بیشتری تحت پوشش آن قرار خواهند گرفت، دیگر نیازی به باز کردن لینک های به اشتراک گذاشته شده در مرورگرها نیست و کاربران قادر خواهند بود تنها با تپ کردن روی instant view در همان صفحه اصلی تلگرام مطالب پست شده را با ساختار وب سایت مشاهده کنند.

ویژگی بعدی Telegraph است. تلگراف محیطی برای نگارش متن همانند نرم افزارهایی مانند word است که می توانید متن های خود را در آن نوشته، عکس و لینک به آن اضافه کنید و بعد هم با سایر کاربران به اشتراک بگذارید. برای متونی که در تلگراف تنظیم می شوند نیز قابلیت instant view فعال است که باعث می شود تلگرام به محیطی برای نوشتن متون و رقیبی برای وبلاگ ها و وب سایت های شخصی تبدیل شود و از طرفی قابلیت های کانال های تلگرامی را نیز به شدت افزایش خواهد داد.

همچنین از این به بعد می توانید برای جست و جو در میان مکالمات یک چت، از تاریخ هم کمک بگیرید. فرض کنید می دانید در یک تاریخ خاص مکالمه ای با یکی از دوستانتان داشته اید و حالا می خواهید بار دیگر به آن دسترسی داشته باشید. با استفاده از ویژگی جست و جو بر حسب تاریخ می توانید به زمان مورد نظر رفته و مکالمات انجام شده در آن بازه را مشاهده کنید.

همچنین از جمله دیگر تغییراتی که در آخرین نسخه از تلگرام مشاهده می شود می توان به بهبود رابط کاربری، افزایش سرعت دوربین در زمان تصویربرداری در تلگرام، فشرده سازی موثرتر ویدئوها، ساده تر شدن ویرایش متن ها و امکان مشاهده گروه های مشترکی که با کاربران خاص در آنها عضو هستید اشاره کرد. برای دانلود آخرین نسخه از تلگرام می توانید از لینک زیر استفاده کنید:

ویژگی های جدیدی که در بروزرسانی اول آذر تلگرام معرفی شدند