فروش پایین تبلت در بازار، بسیاری از تولیدکنندگان را از دور خارج کرده است

فروش پایین تبلت در بازار، بسیاری از تولیدکنندگان را از دور خارج کرده است

چند وقتیست که بازار تبلت از تب و تاب افتاده. در سال 2010 برای اولین iPad معرفی شد و پس از آن تبلت های اندرویدی با سرعتی سرسام آور از تمامی خانه ها سر درآوردند. با این حال، چنین دستگاهی در موقعیت نامناسب بین موبایل و لپ تاپ جای گرفت، که نه این بود و نه آن، یعنی نه قابلیت حمل و نقل ساده موبایل را داشت و نه کاربرد و عملکرد برتر لپ تاپ را.

به همین دلیل، کاربران پس از ذوق و شوق اولیه، دیگر دلیلی برای استفاده از آنها پیدا نکردند و ترجیح دادند همان تلفن همراه یا لپ تاپ را به کار بگیرند.

با کاهش تقاضا برای این ابزار، تولید کنندگان اقدام به کاهش تنوع سبد محصولاتشان کرده و چرخه نوسازی و تغییرات را در آنها تسریع نمودند، یا به تولید تبلت هایی با کاربری خاص آموزشی، صنعتی، نظامی و غیره دست زدند، اما برخی از آنها نیز ترجیح دادند به طور کامل از این بازار آشفته خارج شوند.

مثلاً کمپانی Asus که یکی از بزرگ ترین سازندگان این نوع دستگاه ها به شمار می رود، انتظار دارد طی سال 2016 جمعاً کمتر از 3 میلیون تبلت به فروش برساند و در نتیجه تمرکز اصلی اش را به دیگر حوزه ها از جمله واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و بخش تحقیق و توسعه تلفن های هوشمند معطوف ساخته.

کمپانی Acer نیز که به ساخت محصولاتی ارزان قیمت معروف است، سطح تولید خود را تا جای ممکن پایین آورده و شرکت تایوانی MSI نیز اعلام کرده که دیگر در حوزه تبلت فعالیت نخواهد کرد.

البته در حوزه لپ تاپ-تبلت های هیبریدی هنوز شاهد رشد مداوم اما بسیار کندی هستیم. بدون شک عرضه ویندوز 10 از سوی مایکروسافت، که قابلیت ارائه عملکردی مشابه روی دیوایس های دسکتاپ و موبایل را دارد، به این پیشرفت دامن زده.

همچنین اپل نیز هنوز با آیپدهایش با قدرت به پیش می رود، هرچند معرفی ابزار عظیم الجثه آیپد پرو در کنار فروش قلم Apple Pencil با قیمتی گزاف و ارائه تجهیزاتی جانبی مانند صفحه کلید هوشمند برای آن، هنوز از نظر کارشناسان توجیه پذیر نیست.

باید دید آیا تبلت ها دوباره به روزهای اوج خود باز می گردند، یا اینکه همچون بسیاری از ابزارهای تکنولوژی، به دست فراموشی سپرده خواهند شد.

The post appeared first on .

فروش پایین تبلت در بازار، بسیاری از تولیدکنندگان را از دور خارج کرده است

چند وقتیست که بازار تبلت از تب و تاب افتاده. در سال 2010 برای اولین iPad معرفی شد و پس از آن تبلت های اندرویدی با سرعتی سرسام آور از تمامی خانه ها سر درآوردند. با این حال، چنین دستگاهی در موقعیت نامناسب بین موبایل و لپ تاپ جای گرفت، که نه این بود و نه آن، یعنی نه قابلیت حمل و نقل ساده موبایل را داشت و نه کاربرد و عملکرد برتر لپ تاپ را.

به همین دلیل، کاربران پس از ذوق و شوق اولیه، دیگر دلیلی برای استفاده از آنها پیدا نکردند و ترجیح دادند همان تلفن همراه یا لپ تاپ را به کار بگیرند.

با کاهش تقاضا برای این ابزار، تولید کنندگان اقدام به کاهش تنوع سبد محصولاتشان کرده و چرخه نوسازی و تغییرات را در آنها تسریع نمودند، یا به تولید تبلت هایی با کاربری خاص آموزشی، صنعتی، نظامی و غیره دست زدند، اما برخی از آنها نیز ترجیح دادند به طور کامل از این بازار آشفته خارج شوند.

مثلاً کمپانی Asus که یکی از بزرگ ترین سازندگان این نوع دستگاه ها به شمار می رود، انتظار دارد طی سال 2016 جمعاً کمتر از 3 میلیون تبلت به فروش برساند و در نتیجه تمرکز اصلی اش را به دیگر حوزه ها از جمله واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و بخش تحقیق و توسعه تلفن های هوشمند معطوف ساخته.

کمپانی Acer نیز که به ساخت محصولاتی ارزان قیمت معروف است، سطح تولید خود را تا جای ممکن پایین آورده و شرکت تایوانی MSI نیز اعلام کرده که دیگر در حوزه تبلت فعالیت نخواهد کرد.

البته در حوزه لپ تاپ-تبلت های هیبریدی هنوز شاهد رشد مداوم اما بسیار کندی هستیم. بدون شک عرضه ویندوز 10 از سوی مایکروسافت، که قابلیت ارائه عملکردی مشابه روی دیوایس های دسکتاپ و موبایل را دارد، به این پیشرفت دامن زده.

همچنین اپل نیز هنوز با آیپدهایش با قدرت به پیش می رود، هرچند معرفی ابزار عظیم الجثه آیپد پرو در کنار فروش قلم Apple Pencil با قیمتی گزاف و ارائه تجهیزاتی جانبی مانند صفحه کلید هوشمند برای آن، هنوز از نظر کارشناسان توجیه پذیر نیست.

باید دید آیا تبلت ها دوباره به روزهای اوج خود باز می گردند، یا اینکه همچون بسیاری از ابزارهای تکنولوژی، به دست فراموشی سپرده خواهند شد.

The post appeared first on .

فروش پایین تبلت در بازار، بسیاری از تولیدکنندگان را از دور خارج کرده است